Over DPI

Today's science, tomorrow's industry, als het aan DPI ligt, hét research platform voor polymeren. DPI wil transformeren van 'research platform' naar 'innovatie community'. Hoe maak je van een sterk merk een nóg sterker merk? Na een merktraject werd doorgepakt op het aanscherpen en uitbreiden van de huisstijl.  

"We zijn heel blij met de resultaten. Door gerichte vragen zijn we tot de kern gekomen van het 'waarom doen we de dingen die we doen' zodat we dit beter en gerichter kunnen uitdragen. "

Christianne Scharff-Bastiaens, Communications DPI

Visuele identiteit

Vanuit design adviseerden we onder meer de switch te maken naar een zachter kleurpalet, de tagline werd aangepast en team content kwam met een matching Tone of Voice. Al deze merkkaders werden toegevoegd aan het 'DPI handboek'.

Aansluitend werd het design van de terugkerende 'annual reports' en eventbranding - van rollup tot video onderdelen in de studio - uitgewerkt en werd samen met de webbouwer gekeken hoe de bestaande website in kleine stappen aangepast kan worden om beter aan te sluiten bij de ingeslagen weg.